Department of Psychology

Dr. Uli Gleich

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1980-1986: EWH Landau, Germany - Dipl. of Education Science

1986-1989: University of Koblenz-Landau. Faculty of Psychology Landau, Germany - Institute for Communication Psychology and Media Education – postgraduate studies

since 1991: University of Koblenz-Landau. Faculty of Psychology Landau, Germany - Institute for Communication Psychology and Media Education – Research Associate

Key Publications:

 

Gleich, U. (2018). Kommunikation mit Medien: Mediennutzung von Kindern und Jugendlichen. In I. Vogel (Hrsg.). Kommunikation in der Schule (2., aktualisierte Auflage, S. 323-344.). Bad Heilbrunn: Klinkhardt.

Appel, M., Krause, S., Gleich, U., & Mara, M. (2016). Meaning Through Fiction: Science Fiction and Innovative Technologies. Psychology of Aesthetics, Creativity, and the Arts10(4), 472–480. https://doi.org/10.1037/aca0000052

Gleich, U. (2014). Parasoziale Interaktion und sozialer Vergleich. In C. Wünsch, H. Schramm, V. Gehrau & H. Bilandzic (Hrsg.). Handbuch Medienrezeption (243-256). Baden-Baden: Nomos.

Gleich, U. (2012). Kommunikations- und Medienpsychologie. Wie Menschen in Organisationen kommunizieren und Medien nutzen. In M. Maier, F. M. Schneider & A. Retzbach (Hrsg.). Psychologie der internen Organisationskommunikation (S. 99-115). Göttingen: Hogrefe.

Gleich, U. (2007). Werbung. In U. Six, U. Gleich & R. Gimmler (Hrsg.), Kommunikationspsychologie - Medienpsychologie. Lehrbuch (S. 423-446). Weinheim: Beltz PVU.

 

A list of publications of Uli Gleich can be found here

Uli Gleich at SciPort RLP

 

  • Parasocial Interaction and Parasocial Relations (Imagined Interaction, PSR as a form of investment, PSR and self-concept / identity)

  • Consumer Brand Relationships (types of CBR, anthropomorphism and CBR, brand personality and self-concept)

  • Celebrity Endorsement and Advertising effectiveness (Multiple Endorsement and Credibility; Negative Publicity and Celebrity Endorsement effectiveness; Celebrity Endorsement and PSI / PSR)

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